13 januari, 2013

VINTERSÖNDAG.

Vilken fantastisk vinterdag vi fick. Äntligen sken solen över Enskede. En massa måsten inomhus till trots hann vi ända med att njuta av strålarna under en promenad innan de försvann bakom villaområdena.

Visst är det väl skönt att dagarna blir ljusare och längre igen? Ljuset behövs, det känns nu. Måste införskaffa mer vitaminer tror jag!


Allt som andats jul och advent är nu bortstädad. Den där Knut han hjälper till! I vasen gror vackra körsbärskvistar. Det är långt kvar till vår men det får gärna spira inomhus tills den kommer.


Jag har kommit på att det där med kruka är ibland överflödigt. Lökarna blir fina som de är där på fatet under kupan.

Önskar er alla en riktigt fin start på nya veckan, snart är det fredag igen (försöker peppa mig själv). Varför går helgerna så snabbt? Det gör i och för sig vardagarna också!


Denna bild blir mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild. Det märks att julen är bortstädad hos de flesta fabriksmedlemmar.

11 kommentarer:

  1. Klart man inte behöver en kruka! Så snyggt! Precis så vill jag att mina vårlöjar ska se ut. Tack för inspiration! Kramar o njut kvällen.

    SvaraRadera
  2. Värst vad den där lille Knut har jobbat idag. ;)

    Ett ljuvligt väder fick vi verkligen idag. Och shit vad härligt vi har haft det.
    Tack för tipset ;) ... och vi kan varmt rekommendera att bo kvar på hotellet. Om man vill ha 2 dagar i pisten. Men ta med egen mat - hihi!
    Vill gärna höra mer om Järvsö.

    Vi ses i veckan, kram.

    SvaraRadera
  3. Så vårfint du fått det! Härligt med nystart efter julen!
    Stor kram från ett vintrigt Gotland!

    SvaraRadera
  4. Så fint.Alltihop! Och nu blir jag galet sugen på att börja frossa i körsbärskvistar och lökväxter. Än så länge har bara tulpanfrosseriet startat och det är inte fy skam det heller.

    Och snart, är det fredag igen. Var så säker :)

    SvaraRadera
  5. Knut har minsann varit minst sagt hjälpsam idag!

    Helt rätt nu fokuserar vi på glasskulor i st för julkulor! Spring time, here we come! GG boxen, jag vet inte. Det är väldigt snyggt mode, men väldigt teenie...

    SvaraRadera
  6. Ja verkligen behövligt att plocka in lite vår nu när julen är borta :-)
    Njut av de små knopparna som slår ut:-)
    //Sabina

    SvaraRadera
  7. Mmm...vilken vårkänsla! Underbart.

    Älskar kvistar, gärna körsbär och den ståtliga Magnolian.

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Visst gör de ont när knoppar brister.. Varför skulle annars våren dröja?
    Det är något magiskt med knopp stadiet..
    Fast innan våren kommer ska vi ha vinter!
    Älskar faktiskt vintern! Bor i en vacker vinterstad, Östersund!

    Jag har en fråga angående doftljuset från Byredo. Har aldrig luktat på något av ljusen, men vill gärna beställa hem ett. Vilket är bäst?
    Tacksam för råd!
    MVH/A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara Östersund!

      Byredos doftljus - oj svår fråga. Min favorit för tillfället är Bibliotheque. Carrousel är en annan. Men det är svårt att rekommendera dofter då det är så personligt. :)

      Radera
    2. Kanske får beställa ett av varje då;)
      Tack Tack!

      Ha en fin helg!

      Radera