31 januari, 2013

JANUARI - MOODBOARD.

En stämning eller en känsla, det är oftast det ett moodboard förmedlar. Flera foton och detaljer i ett sammanhang som tillsammans ger ett mood. Januari moodboard är temat i Fabriken idag och här kommer min känsla för årets första månad. Vi börjar med en helhet för att sedan gå in på detaljerna. Min stämning. Just nu.


När jag sätter ihop en moodboard tänker jag inte så mycket. Jag samlar bara ihop lite bilder som förmedlar januari i mitt sinne. Inspirerad av det vita från förra torsdagens tema fick dessa utskrifter bli basen. Till det adderade jag sedan lite päls, lite metallic och några små detaljer. En spontant känsla kan man säga.


Ljus och tändstickor används flitigt denna månad och att jag är mycket förtjust i brons och koppar har nog inte undgått er som följer denna blogg. Till det adderade jag päls. Vi kryper under pälspläden i soffan på kvällarna samt värmer oss med pälsvantar i vinterkylan. Kallt vitt möter värme!


Vintervita är även omslagen på många magasin. En månad då det sneglas på kommande modesäsong samt trender. Ljust och vitt just nu, vad kommer framöver måntro?


Januari är en månad då många löften försöker hållas. Jag hoppas att jag är på god väg. En mängd citat inom området finner ni i min Word-folder på Pinterest. Detta är ett av dem. Hittar nog vägen snart :)


Till sist la jag till två nya nagellack. Två riktigt bra med färgerna Daring Bown samt Black Red, kulörer som passar i denna månad (det färgstarka slår till när vi närmar oss vår). 

Summerar man detta mood blir det en vintervit känsla med accent av blänkande metall och päls. Till det lägger vi till färger som brunt och mörk, mörk röd. Ja, det är nog min färg-feeling just nu!


Vill du inspireras utav mängder med andra januari moodboards rekommenderar jag ett besök till Fabriken idag. Där det med all säkerhet bjuds på en spännande blandning och tolkningar!

16 kommentarer:

  1. Supersnyggt! De där fina ljuslyktorna! Fin stämning i dina bilder.

    SvaraRadera
  2. Så snyggt, Annica!
    Dom där ljuslyktorna skulle jag verkligen inte tacka nej till. Och nagellacken... Mmmm. :)

    SvaraRadera
  3. Så vackert, Annica! Det där med moodboards - det kan du. Heja från sjuksängen.

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Vilken härlig känsla du bjuder på!!

    Gillar!
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  5. Riktigt jäkla "gör"snyggt! Älskar sådana här blanade moodboards som förmedlar känsla. Och de där två nagellacken blev jag allt sugen på, det behövs lite nya kulörer i min samling tror jag allt!

    SvaraRadera
  6. Härligt och snyggt på alla vis. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Vintrigt men ändå varmt!
    Så fint!
    Säger bara WOW!

    SvaraRadera
  8. Annica- din lilla gråmus. Hahahahahaha!
    Näe, tvärtom. Det är ljust, fräscht --- underbart! God damnit!
    Du kan då verkligen moodboards. Så som jag tänker att de ska vara.

    Kram från den rosa rosen ;))

    SvaraRadera
  9. Hallå musen! Är din favvo grått eller?

    Men du, helt ärligt. Du har ju GULD jue! GULD slår ut allt. och päls. och bästa lacken. Du är allt annat än tråkig. Vi borde kalla dig guldmusen. Eller guldkatten.

    Känns det bätte nu? ;))

    SvaraRadera
  10. Jättefint snyggt och inspirerande!

    SvaraRadera
  11. Vilken fin moodboard du gjort! Tycker verkligen du lyckats fånga härliga januari på ett kreativt sätt!

    Ha en skön avlsutning på veckan!

    SvaraRadera
  12. Grande rolex replica Seconde-stilen är något av ett kännetecken för Jaquet Droz, och den här veckan tillkännagav märket att det kommer att rolex kopia ytterligare utöka denna signaturlinje med sju nya modeller i Grande Seconde Quantième-serien, storlek 41 mm. Dessa nya 41 mm-varianter finns i en replika klockor mängd olika höljesmaterial, med fyra modeller höljet i rosaguld medan de återstående tre är färdiga i rostfritt fake rolex stål. Väskekonstruktionen upprätthåller den rundade, klassiska klänningsformen som finns i kärnlinjen, men fake Rolex har smalats ner till 12,1 mm tjockt tillsammans med den mindre diametern för en mer elegant profil. Rattarna på dessa sju nya modeller följer alla den rolex replica traditionella Grande Seconde Quantième-estetiken, med en liten off-center-subdial vid 12 klockan i timmar Rolex replica och minuter i par med en större 6-timmars subdial med en pekar-datum kapslad inom körsekunder. Alla fyra rosa guldmodellerna får raffinerade rolex kopia emaljerade Grand Feu-emaljer med rosa guldhänder och accenter, med tillgängliga urvalsfärger inklusive vit, svart, midnattblå och en stilig vinröd ton. De fake cartier stålhöljet versionerna erbjuder lite mer variation, med en matt svart variant med silver accenter, en sandblåst silver urtavla med svarta händer och markörer, och fake IWC ett marininspirerat sandblåst grått erbjudande med levande blåade händer och index. Alla sju fake audemars piguet versionerna av den nya 41 mm Jaquet Droz Grande Seconde Quantième drivs av den inbyggda automatiska 2660Q2-rörelsen, med en silikonbalansfjäder och fake panerai en betydande 68 timmars kraftreserv.

    SvaraRadera