09 januari, 2013

I STÄLLET FÖR ATT SHOPPA.

Vi är många som håller igen på inköpen den här månaden. En del är duktiga och har gett sig själva köpförbud som nyårslöfte. Jag minns att även jag gjorde det förra året. Det fungerade ett tag *harkel* och herr sparelefant är nog fylld med så pass mycket mynt nu att det täcker inköpet av honom.

Nyttan med inköpsstoppet förra året var att jag blev väldigt kreativ. Vad kan man göra för förändringar hemma med noll kronor i budget?


På nätet finns det mängder av "snällisar" som lägger ut material att skriva ut gratis för eget bruk. A Pier Of Pears - Things to do är ett finfint ark att dekorera med på t.ex kontoret. Hos dem hittar ni även länk till ett kalenderblad för 2013. 

En to do lista + kalenderblad är perfekt för er som även tänker bli mer organiserade detta år!


Papperskonst och origami finns det mängder med tutorials att söka efter online. De här fina diamanterna från The six week boutique kostar en liten peng att ladda ner, kanske värt det för snygga är de. Minieco visar även liknande och hos dem är mallarna gratis!


Eller varför inte göra lite washikonst i form av diamanter? Enkelt tips som bloggen Make my lemonade bjuder på. Jag gillar den i hjärtform. Tejpa lite streck och ni har konst där på väggen!


Är ni som jag och gör lite skoinköp då och då (läs ofta). Ja då går det att göra snygga boxar av alla era skolådor. Pinjacolada har gjort riktigt fina av kalenderbladen från en gammal Stendig Kalender. Åh, den som hade en sådan fining till kalender på väggen...


Att göra collage och moodboard på väggen har varit mycket populärt under en längre tid. Det blev så enkelt när washi-tejpen gjorde entré. 

En mängd tänkvärda citat att skriva ut hittar ni min folder Words på Pinterest. Där hittar ni även inspiration till väggarna i For the walls.


Om ni denna månad även håller igen på inköpen av magasin då kan jag tipsa om nätmagasinet Pouf! magazine. Ett nytt digitalt livstilsmagasin fullt med inspiration!

Själv håller jag klassiska löften detta år. Vad sägs om att träna mer regelbundet och att hålla igen på sött? Jag är inne på dag 4 nu och än håller det!

11 kommentarer:

  1. God fortsättning

    Gillar att vara kreativ med vad jag har och alltid roligt att få sådana här tips, för extra piff. Tack för det.

    Ha en fortsatt bra vecka // Lissen

    SvaraRadera
  2. Ett inlägg som gjort för mig! För ja, även jag har gett mig själv köp-stopp. Januari ut var tanken men nu när köp-stoppet börjat och jag märkt hur gärna och ofta jag vill bryta det har jag insett hur mycket jag egentligen handlar. Så en förlängning till sista februari är inte omöjligt.
    Washidiamanterna på väggen är en klar favorit. Måste bara komma på en bra vägg här hemma att testa det på.

    SvaraRadera
  3. Vad du inspirerar! Ska absolut kolla upp några av dina länkar imorgon, nu är det nämligen sovdags här! God fortsättning!
    Kram Victoria

    SvaraRadera
  4. Kanon, precis vad jag letar efter, lite ny inspiration. Själv har jag aldrig haft köpstopp. Köper nästan aldrig onödiga prylar. *fniss*

    Washidiamanterna var något nytt men kanske något passande för kommande sovrums renovering.

    Tjing.

    SvaraRadera
  5. Bra tips, en egen kalender till väggen har jag redan gjort, men allt man kan göra med enkla medel är bra att komma ihåg! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Så bra & framförallt billiga tips du bjuder på...det gillar jag...TACK

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Mycket bra tips! Den första skulle jag gärna lada ner.
    Washi-tejp fungerar inte på våra väggar :-((

    SvaraRadera
  8. Mycket bra tips! Den första skulle jag gärna lada ner.
    Washi-tejp fungerar inte på våra väggar :-((

    SvaraRadera
  9. Hej Annica,

    Vilken inspirerande blogg du har!
    Tack för att du tipsade om Pouf! Magazine. Det kommer ett nytt nummer nu på fredag, så håll utkik :)

    Hälsningar,
    Ann-Charlotte Lovén
    Chefredaktör Pouf! Magazine

    SvaraRadera